Selin Stajda

Sevgili Kızım

Bu yıl 2 haftalık zorunlu lise stajını annenin şirketinde, ancak farklı bir departmanda yaptın. Düşündüğün meslek ve çalışma ortamı hakkında fikir edindiğin, benim de senin hatrına her gün Essen’e ofise gittiğim keyifli bir 2 hafta geçirdik. Stajının her günü planlı ve dolu doluydu; bu sebeple sevgili Engin’e ne kadar teşekkür etsek az. Ofis ortamını sevmen ve meslek seçiminde sana fikir verecek olması bizi de mutlu etti. Her ne is yaparsan yap, kendi ayakları üzerinde duran bağımsız bir kadın olman; annen ve baban olarak bizi çok mutlu edecektir. Bütün çabamız ve emeklerimiz bunu sağlamak için inşallah yolun hep aydınlık olur.

İlk Günler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Mayorka’da

Bu yıl 4 hazirandaki resmi tatili fırsat bilerek 4 günlük kısa bir Mayorka tatili planladık. Almanya’da havaların tekrar soğuduğu bir dönemde 2 saatlik uçuşla sıcak bir yerlere gelmek tüm aileye iyi geldi. Çok güzel kum ve denizin olduğu Iberostar Selection Playa de Muro Village’de konakladık. Otelin açık büfe olması normalde pek böyle otelleri tercih etmediğimizden çok hoşuna gitti. Babanla tenis kortunda maç yaptın. Bir akşam Palma’ya gecip kulüp deneyimlemek istedik ama yaşın küçük olduğu için bizi almadılar. Sonrasında fazla güneşlenmekten son gün yandın ve biraz acı çektin ama gene de çok güzel bir tatildi. Bu kısa tatilde eski şehirleri gezemedik ama tekrar gelme imkânımız olursa muhakkak gezmek istiyoruz.

15 yaş, Mayorka, Yurt dışı Geziler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Karaormanlar’da

Bu yıl 1 gunluk ekstra resmi tatilimizi fırsat bilerek güney Almanya’daki karaormanlara gitmeye karar verdik. Yolumuz minimum 4 saat olup aracımız da elektrik olunca molaları ve tek sofor olmamı hesaba katarak cuma aksamından yola cıkıp 1 gece de Koblenz’de kalmaya karar verdik. Böylece hem yolculuğu ikiye bölmüş olduk hem de görmediğimiz bir şehri daha görme fırsatımız oldu.

Koblenz de 1 gece konakladığımız oteli Wohngut Koblenzi, çok sevdik. Hem fiyat performans çok başarılı idi hem de oda manzaramız şarap baglarına bakıyordu. Ertesi sabah da kahvaltı için Koblenz de Stadtflair Cafe’ye gittik. Bir sonraki gün ise Bühl şehrinde kiraladığımız otelimiz Burg Windeck’e doğru yola çıktık. Bir seyahat blogundan kesfettiğim bu otele bayıldık. Ortacagdan fırlamıs gibi yanında kalesi olan, odalarında prenses yatagı gibi ahsap yatakları ve dolapları olan yemekleri basarılı butik bir oteldi. Manzarası ise muthisti. Ertesi gün hiking yapabilmek için onceden bulduğumuz rotaları denemeye karar verdik. Dere ve selale olan bir rota tercih ettik ki yüksek sıcaklık bizi bunaltmasın, zira hava 30 dereceydi. Gene de hiking yapmak ailecek cok hosumuza gitti.

İlk Günler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin’in ilk mezuniyet balosu

Sevgili kızım bu yıl ilk defa 10. sınıfta bir mezuniyet balosuna katıldın. Daha önce ilkokul mezuniyetin pandemi dönemine denk geldiği için bir mezuniyet balon olmamıştı. Ortaokulu da kısmen İstanbul’da, kısmen Düsseldorf’ta okuduğun için bir mezuniyet töreni olmadı. Ancak bu yıl daha lisenin bitmesine 2 yıl varken bizi şaşırtan şekilde okul mezuniyet balosu organize etti, zira Almanya’da üniversite okumak istemeyen öğrenciler arzu ederse 10. sınıf sonunda temel eğitim belgelerini alıp okuldan ayrılabiliyorlar. Her ne kadar çoğu ISD öğrencisi için bu durum söz konusu olmasa da, velilerin desteğiyle 6-7 hafta kadar dans dersi alıp sonra da mezuniyet balosunun düzenlenmesi bizim çok hoşumuza gitti. Balo’da bileklerinize çiçekler takıldı; ilk birkaç dans belirli partnerleriniz oldu ve hatta 2 dans anne ya da babanızla dans ettiniz, serbest programa geçilmeden. Organizasyonda emeği geçen sevgili anneler balo için Van der Valk Airporthotel’i ayarladılar. Etkinlikte hem yemekler hem müzik çok başarılıydı. Bizler de geceye babanla elimizden geldiğince hazırlandık. Seninle gurur duydugumuz çok keyifli bir akşam geçirdik. Umarım hem lise hem üniversite mezuniyetine de katılmak kısmet olur.

15 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Magic Table’da

Ergenlikten mütevellit artık çoğu zaman arkadaşlarınla dışarıda vakit geçirdiğinden, İstanbul’daki evimize kiracı bulmamızın kutlaması için seninle baş başa yemeğe çıkmak istedim, farklı bir yerde. Önce Le Petit Chef deneyimi mi yasasak derken, tarihler ve rezervasyon sıkıntısı olunca kendimizi Magic Table deneyiminde bulduk Düsseldorf’ta. Gösteri dili Almanca olduğu için başta çekinsek de sihir bulmacalarını çözüp yemeklerimizi yemeği başarabildik. Düsseldorf’un sahil kesiminde Hyatt Regency otelin üst katında özel bir alanda çok değişik bir deneyim yaşadık. Anne, kız çok mutlu oldu. Fiyatlar biraz pahalı da olsa bence yaşaması güzel bir deneyimdi.

15 yaş, Düsseldorf kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Tame Impala Konserinde

Sevgili Selin

Bu yıl ilk defa arkadaşın Beren ile Tame Impala konserine tek başına gitmenize izin verdik. Tabii ki konser alanına bırakmak ve çıkışta teslim almak annedendi. Konsere günler kala ne giyeceğinden dinlediğin şarkılara evde tam bir hazırlık havası estirdin. Konser sırasında da o kadar bağırarak şarkılara eşlik etmişsiniz ki sesiniz kısıldı. Yine de uzun zamandır bu kadar mutlu olduğuna şahit olmamıştık. Hayatın hep müzik dolu, eğlenceli, neşeli geçsin, canım kızım benim. Düsseldorf’taki ilk uluslararası konserine de böylece gitmiş oldun.

Screenshot
15 yaş, Düsseldorf, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin’in ilk hastane deneyimi

Sevgili Selin

Bu yıl ilk defa anneannenin bel kayması ameliyatı nedeniyle İzmit’te bir özel hastanede vakit geçirdin ve bir yetişkinin ameliyat sürecine şahit oldun. Sen küçükken benim de geçirdiğim bazı operasyonlar olmuştu ama seni hastaneye götürmediğimiz ve sürece dahil etmediğimiz için çok farkında değildin. Artık hem büyüdüğün hem de anneanneni çok sevip yanında olmak istediğin için seni de ameliyatın ilk günü hastaneye getirdik. Ancak başta narkozun etkisinden kurtulmaya çalışan anneanneyi görünce biraz duygulandın, fakat o sonra kendini iyi hissetmeye başladıkça ve açıldıkça senin de moralin düzeldi. İnşallah bu tip olaylar başımıza sık gelmez, ancak senin de böyle bir hayat tecrübesini yaşaman bizleri mutlu etti. Hayatta her şey insanlar için ve bu tip durumlara da alışıp soğukkanlı kalmayı öğrenmek bir beceri ve kazanım bizce.

15 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin’in Almanya’daki ilk kayak tatili

Bu yil babanin ve benim is yogunlugumuz nedeni ile ilk kez bir okul ara tatilinde uzun bir tatil ayarlamadik ve Dusseldorf”ta kaldik. Once pazar aksami Tonhalle`de Mor ve Otesi konserine gittik ve sen konseri cok sevdin. Sonra haftaici 1 gu Elif ablanin kafesinde calisip deneyim kazandin ve projele ve odevlerini yaptin. Sonrasinda da kisa bir Winterberg tatili ayarladik. Winterberg Dusseldorfa 2 saat 15 dakika uzaklikta bir kayak merkezi. Uzun suredir ailecek bir kayak tatili ayarlamamistik. Burada Hotel Hessenhof”da kaldik. Otelde havuz ve sauna olmasi ayrica hosuna gitti. Burasi cok turistik olmayan bir kayak merkezi ve herkes sadece Hollanda ya da Almanya’dan geliyor bu sebeple ingilizce konusan orani cok dusuk. Aksam yemegi icin gittigimiz Steakhouse Ochsenwirt`de garsonun bir sure sonra kuyruklu piyanoda cok guzel parcalar calmasi akabinde misafirlerden birinin piyano basina gecip bizi ayrica mest etmesi gecenin surprizi idi.

Genel olarak pistleri ve kayak dersini cok sevdin. Ben de sana en azından basit pistlerde eslik ettim. Kayak merkezindeki restoranda super gulaş çorbası vardı yol cıkmadan sana da icirdim. Elektrikli arabamızla ilk sehirdısı gezimizi de boylece tamamlamıs olduk. Sevdik seni Winterberg umarım yine geliriz.

15 yaş, Almanya, Geziler, Winterberg kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin MUN’de

Sevgili kızım bu yıl ilk defa Model United Nations klubunden arkadaslarınla Den Haag a gittin ve bir hafta orada kaldın. Ekvator Gineyi temsil etmeni hepimiz tebessümle karsıladık. Hem yol boyunca hem de kaldığınız otelde arkadaşlarınla çok güzel vakit geçirmen, Avrupa’nın her yerinden gelen gençlerin münazaralarını dinleyip katılman senin için çok güzel bir tecrübe oldu. Döndükten sonra da uzun süre keske daha uzun kalabilseydim dedin. Arkadaşlarınla keyifli geçirdiğin nice güzel gezilerin ve aktivitelerin olur umarım sevgili Ekvator Gine temsilcisi kızım benim.

MUN Ekip foto

15 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Selin MUN’de için yorumlar kapalı

Selin İstanbul’da

Bu yıl yılbası tatilinde yine Türkiye’deydik. İstanbul ve Eşme’yi ziyaret ettin. Caddebostan’da kiraladığımız ev caddedeki pek çok mekana yakın merkezi bir konumdaydı. Anneannen ve teyzen de bizimle İstanbul’da kaldı ve bol bol hasret giderdik. Yılbasında bizi ekip arkadasın Ece’de kaldın ama sonramızda Kuzguncuk’ta susi ve Ortakoy bebek gezisini bizimle yaparak gönlümüzü aldın. Arkadasın Berenle Ulus’ta başbaşa yemek yedin. Keyifle gecirdiğimiz 10 günün ardında evimizi ozlemiş bir şekilde Almanya’ya döndük.

15 yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın