Selin Arya ile tanıştı:)

İnci teyzen ekim ayında Türkiye’ye ailesini ve dostlarını görmeye geldi. Bu sayede biz de birkaç kez görüşme fırsatı bulduk. Sen Atlas ile daha fazla kaynaştın. Arya İris ise bizim minik tatlı yeni misafirimiz oldu. Özellikle Atlas ile artık iyice tanışıp arkadaş olmanız ve bu sene geçen seneye nazaran çok daha iyi anlaşmanız bizi de çok mutlu etti. Önce Ağva’da iki aile güzel bir gün geçirdik. Sonra Atlas’la evimizde beraber oyuncaklarınla oynadınız. Beylerbeyinde ise 3 aile keyifli bir yemek yedik. Bu görüşmelerden sonra sen de Atlas’ın nerede yaşadığını sorup evine ziyarete gitmek istedin. Ne güzel bir destekçim daha oldu bakarsın bir ara gideriz Brüksele İnci teyzene Atlas’ı ve Arya’yı ziyarete. Minik Arya’nın da tüm ömrü kendi gibi güzel ve mutlu geçer umarız.

5 yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selinle organik hayat…

Hep anneler ve babalar çocuklarının hayatına olumlu şeyler katmaya çalışacak değil ya. Bu yazıda da senin bize kattığın olumlu bazı konulardan bahsetmek istedim. Organik hayat, eskiye dönüş çabası…Her ne kadar İstanbul gibi büyük bir metropolde her gün gürültü, manyetik vb. kirliliklere maruz kalsak da, etrafımızda her geçen gün kanser olan insan sayısı artsa da, sanırım sen doğmasaydın ben bazı konularda ciddi aksiyon almakta çok daha fazla geç kalacaktım. İnsan bebeği olunca herşeyin en sağlıklısını istiyor. Bu önceleri deterjanı azaltıp sabun tozu, sabun sıvısı, arap sabunu, sirke vb. daha sağlıklı çamaşır temizleyicileri hayatımıza sokmamızla başladı. Hatta kısa bir dönem sabun ağacı taneleri sipariş edip kaynatıp kullanmışlığım bile oldu. Sonra bulaşık deterjanlarının ne kadar kimsayal olduğunu farkedip, Klar ve benzer organik markalara dönüş yaptım. Önceleri organik pazar ve marketten sebze/meyve bulma çabamız sonunda İpek hanım’ın çiftliği ile tanışmamız ile çok daha iyi ve istikrarlı bir hal aldı. Son olarak da uzun ömürlü sütleri kesip günlük süt ya da daha güzeli The sütçü’den aldığımız haftalık mis gibi çiğ sütlere döndük. Tüm bunların önce sana, sonra da bizlere daha sağlıklı bir hayat sağlamasını umuyorum. En azından takıntı haline getirmesek de elimizden geldiğince doğala dönüş yapmaya çalışıyoruz. Sen olmadan yoğun iş temposunda bunları araştırıp öğrenip hayatımıza bu kadar hızlı katmazdık sanırım Selin’cim. O yüzden büyük teşekkür sana…

5 yaş, Öğrenilen dersler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

İlkokula bir kala…

Sevgili kızım
Bu sene de anaokuluna başladın. Gene MEÇ okulundasın, Penguenler sınıfında. Öğretmenlerinden Miss Hale aynı kaldı diğer öğretmenin ise değişti bu sene Özlem öğretmenleyiz. Onu da çok sevdik ilk izlenim olarak. Sınıf arkadaşlarının bazıları değişti ama hala eski sınıfından sevdiğin arkadaşların var. İlk okul günün çok keyifli geçti. Arkadaşlarını özlemişsin. Umarım bu yıl senin için keyifle geçer…

5 yaş, İlkler, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Gökçeada bu kez Selin’le…

Gökçeada’nın bende yeri çok özeldir. Hem babanla gençlik yıllarımızda kısa ama keyifli 2 gün geçirmiştik, hem de ben daha sonraki yıllarda rahmetli dedenle ailecek bir yaz tatil yapmıştım bu güzel adada. Bu yıl da okullar açılmadan kısa bir kaçamak imkanı daha olunca, tercihimizi gökçeada’dan yana kullandık. Tabi bu kararımızda çok sevdiğim eski iş arkadaşım Deniz’in Gökçeada’da Avlu restoranı işletmesi ve onu görebilecek olmamın da etkisi vardı. Gökçeada’dan aklımızda kalanlar: havuzunu çok sevdiğimiz Anemos otel, Mustafa’nın kayfesi, Bademli köyü, rengarenk kite surf turnuvası, Laz koyu, Aydıncık plajı, sakızlı kahve ve tatlılar, pembe domatesler, arnavut kaldırımlar, el yapımı sabunlar, yerli şarap üretimi, rüzgarlı deniz, müthiş günbatımı, sakinlik ve daha fazlası…kısacası biz bu tatile doyamadık.

4 Yaş, 5 yaş, Gökçeada kategorisine gönderildi | Yorum yapın

İlk Yaz Kampımız:)

Bu sene tatil planlarımızı Amerika gezimizin detayları üzerine yoğunlaştırdığımızdan yazın deniz tatili için ne yapacağımıza dair pek bir fikrimiz yoktu. İşle ilgili belirlenmesi gereken bir iki kritik tarih de bekler durumdaydık. Bu esnada okulundan bize Çizgi Sanat Yaz Kampının tanıtımı geldi. 4-6 yaş arası cocuklara hitap eden ve okuldan bazı oğretmenlerinin de katılacağı bu kampın ekolojik tatil konseptinde bir yer olan Pastoral Vadide olduğunu gorunce de neden olmasın dedik Biz planlama için düşünürken plan posta kutumuza hazır düşmüştü. Kamp dolayısı ile ve diğer çocuklarla birlikte eğleneceğini tahmin ediyorduk ama her gun 10-12 arası bu kadar rahat edeceğimizi beklemiyorduk açıkçası. Kaldığımız yer samimi insanların olduğu, yakınından dere geçen, ahşap evlerde kalınan, gayet doğal ve sıcak bir mekandı. Ancak benim beklentim çok yüksek olmasa da açıkçası Çıralı’da kaldığımız mekana gore daha bakımsız olduğunu söyleyebilirim. Öte yandan her gün taze pişen ve organik sebzelerden yapılan yemekler, doğal inek sütü içmemiz ve sıcak ortam tüm kusurları kapattı diyebilirim. Denize uzak olma sorunumuzu da her gün 14:00-18:00 arası farklı yerlere yapılan turlarla çözdük. Genel olarak herkes çok kafa dengi idi ve farklı şehirlerden katılım olması da ortama ayrı bir renk kattı. Ev sahibimize ve kızına da burda denk gelmemiz ayrı bir şaşırtıcı tesadüf oldu. Keçileri beslemek, makarna kesmek, sanatsal faaliyetlerine katılmak, eski nostaljik çocuk oyunları oynamak, akşamları yaratıcı drama öğretmeninizin anlattığı masalları dinlemek sizler için çok keyifliydi. Yeşil Vadiye gittiğimizde gölün üzerinde salıncakla salınmak ise bambaşka bir deneyimdi biraz korkutucu gözükse de Bu tatil senin için çok keyifliydi. Tek eksiğin havuz ve kaydırak olduğunu anladık zira arada sormaktan kendini alamadın

5 yaş, Deniz, Fethiye, İlkler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Karnemizi aldık…

Anaokulumuzun ilk yılsonu karnesini aldık. Okuldaki töreniniz 12.30 da başlayacaktı. İşten çıkıp park yeri arayıp güç bela yetiştik. İyi ki yetişmişiz zira bu kez ilk karneyi sana verdiler sevgili selincim. Veliler rahat fotonuzu ceksin diye de sandalya üstüne cıkarttılar her birinizi. Size çok güzel ve keyifli bir oğrenim dönemi geçirttikleri için öğretmenlerin Melike ve Haleye cok teşekkür ederiz. Önümüzdeki sene aynı okula devam edeceksin ama öğretmenlerin değişecek sanırım bu sebeple buruğuz biraz. Ne güzel olurdu ilkokulda bizim zamanımızdaki gibi sizlere hep aynı öğretmen devam edebilse. Ama özel okulların düzeni bu maalesef. Tatili çok istekli karşıladın okulun son zamanları sıkılmaya başlamıştın biraz. Umarım çok keyifli bir yaz geçireceksin.

5 yaş, Anasınıfı, İlk Günler, Karne kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Amerika’da…

Sevgili Kızım Selin

Bu yıl şirketimin beni Orlando’da düzenlenen Sapphire 2015 konferansında göndermesi sebebi ile maale konferansın sonuna 1 hafta da izin ekleyip tatil yapmaya karar verdik. Biz babanla 2007 yılında Amerika’ya gitmiştik Seniz Hala’nı ziyarete. Bu sebeple bizlerin vizesi de hala geçerli iken sana posta yolu ile çok kolay bir şekilde vize alabildik. Sonradan teyzen de bize katılmaya ikna olunca 14 gunluk cok güzel bir Amerika gezisi yaptık. Aslında biz babanla seni belki 8-9 yaşına geldiğinde Paris’deki Disneyland’a gotururuz diye düşünüyorduk. Hatta daha once Paris’e sen doğmamışken gittiğimizde bile Disneyland’i gezmemiştik ki ilerde bir çocuğumuz olur birlikte gideriz diye. Ancak sen çok kısmetliymişsin ki Orlando Disneyland i görmek için bir fırsatımız oldu ve biz gezgin aile bu fırsatı kaçırmadık. Yaşın itibari ile de pek çok etkinliğe katılabildin. Bu gezinin bir diğer farkı da aslında daha küçükken de farklı ülkelere gitmiş olmadan rağmen bu tatilleri çok hatırlamıyor olman ancak umarım bu Amerika tatilini artık büyüdüğün için hatırlıyor olacaksın. İnsanların sürekli farklı bir dil konuşuyor olmasının ilk defa bu kadar net ayırdına vardın. Hatta ingilizce ben az biliyorum dedin ama gene de diğer çocuklarla iletişim kurmaktan geri kalmadın bizi mutlu ettin. Amerikadaki su içilen musluklar sana çok değişik geldi. Öncelikle frankurt aktarmalı uçusumuz senin açından sandığımdan kolay geçti ancak özellikle gidişte ben 7 sene onceki amerika ziyaretiem gore okyanus uçusundan çok sıkıldığımı farkettim artık yaşlanmanın etkisi mi bilemiyorum:) Önce Frankurta hep beraber uçtuk sonra teyzen ile ayrılıp Lufthansa ile Orlandoya uçtuk ve tekrar Orlando’da buluştuk. Teyzenin washington aktarması ise tam bir macera idi hepimiz için. Sonra Disney’s Magical Express ile otelimiz Disney’s Saratoga Springs‘e yerleştik. Serviste türkçe konuştuğumuzu duyan bir Amerikalı bayan bizimle türkçe sohbet etmek istedi zira eşi askermiş ve bundan 40 sene önce turkiyeye gelip 1.5 sene yaşamış Samsun, Ankara vb. birkaç şehri görmüş hala bazı türkçe kelimeleri biliyordu ve bizi görmekten çok mutlu olduğu belli idi. Otelimiz aslında ailelere ayrılan villalardan oluşuyordu ve bizim kaldığımız daire oldukça genişti teyzenle çok rahat ettik. Otelin bir de çocuklar için çok keyifli havuzu vardı. Çok buyuk olmayan havuzda toplam 3 cankurtaranın sürekli gorevli olması bizi şaşkına çevirdi. Orlando’da yaşadığımız en keyifsiz konu ise yemeklerin vasat ve fiyatların özellikle doların çok yükselmesi sebebi ile görece yüksek olması idi. Disney parklarında ziyaret planımızı Magic Kingdom, Animal Kingdom ve Epcot olarak belirledik. Ben 3 gun konferansda olduğum için animal kingdoma sen baban ve teyzenle gittin. Magic Kingdoma biraz geç gittiğimiz için pişman olduk parkın pek çok bölümünü gezemedik ama gezdiğimiz kısım bile çok güzeldi. Animal kingdom da sen çok keyif almıssın ama teyzene güzel gelmemiş. Epcot’da da çok eğlendik.Bunun yanısıra konferansın son gün etkinliği Jennifer Lopez konserine babanla gidebilmemiz de ayrı bir keyifti konseri çok beğenmesek bile. Orlandoda geçirdiğimiz 7 günün ardından araba kiralayıp Miami yakınlarındaki Fort Lauderdale şehrindeki otelimize yerleştik. Bu arada kiralama şirketi alamo elinde küçük araç kalmadığı için bize gayet güzel bir jip verdi aynı fiyata ki konforu dışında, ilk başta bunun donus yolculuğumuzdaki valizler açısından ne buyuk bir şans olacağını tahmin edememiştik. Fort Lauderdale de kaldığımız otelden çok memnun kalmadık ama okyanusda yüzmek (dalgalı da olsa), marinalara yanaşan lüks yatları görmek ve oteldeki nispeten başarılı yemekleri yemek bizi biraz motive etti. Birde swarm ve foursquare i sanırım en aktif bu tatilde kullandık yemek yeri ararken. Özellikle tavsiye üzerine gittiğimiz La Crepe çok başarılıydı kahvaltı için. Miami’nin dibine kadar gelmişken Oceans Drive gidelim dedik ama özellikle saat 4 gidip 9 gibi donunce bize çok vasat bir yer gibi geldi. Belki geceleri farklıdır bilemiyoruz:). Orlando’ya geri döndüğümüzde bu sefer Hilton Grand Vacations International Drive’da kalıyoruz ve bu oteli de başarılı buluyoruz. Özellikle outlet centera ozel bir geçiş yapmaları büyük başarı. Havuzu keyifli, suit odamız geniş, balkonumuz güzeldi. Otel konusunda keyfimiz tekrar yerine geldi. Son günlerimizi de outlet centerdan alışveriş yapıp, göremediğimiz downtown Disney’i görmeye ayırdık. Özellikle downtown disney çok başarılı idi. Yemek yediğimiz Planet Holywood ve diğer mekanlar dekorasyonları orjinal fiyatları Amerika ortalamasına gore makul yerlerdi. Sana çok güzel bir prenses kostumu ve ayakkabı aldık sonunda ısrarlarına dayanamayarak giyip gezdin, dans ettin çok keyifli idi. Son gün de otel havuzuna girdin ve kendi kendine yüzmeyi sonunda öğrendin. Diğer çocuklarla ingilizce konusma cesaretini gostermen ve kısmen de olsa anlaşman çok güzeldi. Umarım hayatın boyunca bundan çok daha güzel tatiller, değişik ülkelere seyahatler gerçekleştirirsin sevgili kızım. Çok okuyan değil çok gezen bilir derler ama sen bu gidişle hem çok okuyup hem çok gezeceksin inşallah. 4.5 yaşında İspanya, Litvanya, Saraybosna ve Amerika dahil 4 farklı ülke görmüşsün hiç fena değil ortalaman:)

5 yaş, Orlando kategorisine gönderildi | Yorum yapın

2015 Kış…

Yeni yılda neler yaptık mart ayı sonu olunca bir yazı yazmak istedim sevgili kızım…

Öncelikle karne heyecanımız sonrası sömestr tatilinde 3 günlük bir İzmir kaçamağı yaptık. Amcanla, Öykü ablanla, dedenle ve Özge teyzenle çok güzel vakit geçirdin. İzmir kışın bile çok keyifli imiş hele kordon. Otelimiz çok merkezi bir lokasyondaydı. Bu sebeple pek çok yere yürüyerek gidebildik.
İzmir dönüşü dedeni de alıp İstanbul’a geldik. Bu esnada Buz devri gösterisi oldu ve Dilara ablanı da alıp bu gösteriye gittik.
Sonrasında önce arkadaşın Lilly sonra Nisan ve Derin’in doğumgünü partilerine katıldın. Sayende bizim de her haftasonu sosyalleşme imkanımız oldu:)

Arada ufak bir kaza geçirdin ve çene altına dikiş atıldı.Umarım iz kalmaz.

Bir haftasonu Düzce kaçamağı yaptık anneanne ve arkadaşların Duru ile Nehir’i gördün.

Elsa ve Sindrella kostümleri aldık keyifle giydin. Arkadasının Nisan’ın doğumgününe katıldın.

Merak eden çocuk saatinde “Köpekler neden küçük olur?” konulu bir sunum yaptın.

4 Yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Karne heyecanı

Sevgili kızım

Yeni okulundaki ilk karneni 24 ocak cuma günü aldın. Biz de mini karne törenin için anne, baba ve anneanne ile okuldaydık. Karnenin içinde bulunduğu zarfın üzerinde çok sevdiğin karakter Elsa’nın resmi vardı. Bu güzel günde Melike ve Hale öğretmeninle resimler çektirdik. Sınıfında vakit geçirdik. Çok ama çok mutlu olduk. Karne tatilinde maalesef annen ve baban çalıştığı için çok plan yapamadık sadece 3 günlük kısa bir İzmir tatili planladık. Orada amcanı ve Öykü ablanı görünce çok mutlu oldun. Dönüşte dedeni de alıp İstanbul’a geldik. İzmir’de Kordon ve Alsancak’da gezmek bize çok iyi geldi. Otelimiz çok merkezi bir lokasyonda idi yürüyerek pek çok yere gidebildik. İzmir’in güzide lezzetlerini tattık. Bir de Buz devri gösterisine gittik. Umarım yeni okul dönemin bir öncekinden çok daha keyifli geçer…

4 Yaş, Anasınıfı, Karne kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Büyüyoruz…

Sevgili Kızım

2014 yılı nasıl geçti anlamadık. Önce evimizi sonra okulunu değiştirdik. Yeni ortama uyum sağlama çabanı takdir ediyorum. Tek kusurumuz yeni mahallemizde çok fazla yaşıtın arkadaşınla tanışamamış olmamız ve bu konuda eski mahallemizi özlemen. Neler yapıyorsun kısmına gelince,
– harfleri ve sayıları tanıyorsun
– çizgi filmleri pek dikkatli izliyorsun (marsupilami, canım kardeşim vb)
– dolap tepelerinden inmiyorsun 🙂
– sürekli elbise giymek istiyorsun
– ingilizce cümleler kuruyorsun
– isteklerini çok net şekilde ve ısrarla dile getiriyorsun
– 16 kilo oldun.
benim minik kızım büyüyorsun ve biz seni anne baba hayranlıkla izliyoruz…meğer çocuk yetiştirmek zor yanları olsa da ne güzel bir şeymiş…

4 Yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın