Bodrum Tatili

Sevgili Kızım

Bu yıl tüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgını bizim de tatil planlarımızı etkiledi. Aslında yurtdısında hem akademik konferans hem tatil yapsak mı diye dusunurken araba ile izole bir Bodrum tatilini zor ayarladık. Bu tatilimize vesile olan arkadasın Asya ve ailesine de ne kadar tesekkür etsek az. Uzaktan calısma imkanı sayesinde uzun zaman sonra ilk defa 2 hafta Turkiye’de tatil yaptık. Yaz Beach otelde gecirdiğimiz bol yüzmeli arkadaşlı tatilin hem sana hem bizlere çok iyi oldu. Bu vesile ile pek çok kişinin populer destinasyonu olan ama bendeki Bodrum’da sakin tatil yapılmaz eğlence isteyen gençler sehri onyargısını bu sehir kırdı. Burdaki tatilimizde eski bir komsumuzun Bodrum Pizza’daki konserine denk gelmemiz, hem yoga hocam hem arkadaşım Hande ile gorusme imkanımız olması, universiteden arkadasım İnci teyzen ve ailesiyle birkaç gün görüşme imkanı yakalamamız tatilimize renk kattı. Ustune donuste sen de babanla amcanlarda güzel bir hafta geçirdin. Yolda Efes antik kenti ziyaret ettin. Daha ne olsun yapılabilecek en keyifli tatillerden birini yaptık. Sonucta beyaz kızım kapkara ama ruhu dinlenmiş olarak geri döndü İstanbul’a. Böylece bu yıl ilk defa bir çocuk kampı ile değil de arkadasın ve ailesiyle tatil yapmış olduk.

IMG_20200701_111052-EFFECTS

IMG_20200704_102957

9 yaş, Bodrum, Geziler kategorisine gönderildi | Bodrum Tatili için yorumlar kapalı

2020 Kurban Bayramı

Sevgili Kızım

Bu yıl şirketim yine bayram oncesi günleri tatil yapınca çalışmak zorunda olan babanı bırakıp önce İzmite sonra Eşme ve Düzce’ye geçip güzel bir bayram tatili yaptık. Tatil öncesi tabi ilk iş sevgili teyzenin söz törenini yaptık İzmit’te. Uzun zaman sonra aileyi biraraya getiren güzel bir tören oldu. Hep birlikte teyzenin müstakbel eşi ve ailesi ile yemek yedik pasta kestik isteme merasimi yaptık. Yüzüklerin takılma merasiminde kırmızı kurdeleyi makas kesmiyor espirin ve damattan harçlığı kapman herkesi güldürdü:) Umarım devamı da güzel olur. Ayrıca İzmit’te karşı komşunun kızı ile sokakta oynayıp İstanbul’da yapamadığın çocukların aslında yapması gereken bir aktiviteyi gerçekleştirmiş oldun. Eşme’ye geçtiğimizde teyzemin torunları ile hem bahçede hem evde kutu oyunları oynadın. Kahvaltı için Eşme’de Keyifli bahçe adında manzarası çok güzel bir yere gittik. Sonrasında Ormanya’ya gidip Gamonya filminin çekildiği şirin evleri, değişik hayvanları ve ters evi gördük. Sonra motorla gölde güzel bir tur yaptık ve yüzme molası verdik. Böylece derin gölde ilk defa yüzmüş oldun. Düzce’ye geçtiğimizde de önce teyzen ve Banu ablanlar ile Binef at çiftliği’ne gittik. Burada hem ata bindin hem de onlara saman verdin. Sonraki gün ise Abant’ta göl kenarında orman içinde kitap okuma keyfini yaşadın. Sonra da teyzen ve sözlüsü ile İstanbul’a babanın yanına döndün.

,2847,”]

10 Yaş, Bayramlar, Eşme kategorisine gönderildi | 2020 Kurban Bayramı için yorumlar kapalı

Babalar günü

Sevgili Ulaş

Babalar günün kutlu olsun. Ben babam konusunda çok şanslı bir kızdım. Selin de benim kadar şanslı oldu. Tek sorun büyüyünce senin kadar ona prenses gibi davranan biri olmayacağı için kolay kolay hiçbir erkeği beğenemeyecek olması:) Gerçi senin de amacın bu sanırım:))))

kolaj

10 Yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Babalar günü için yorumlar kapalı

İlkokul mezuniyet

Sevgili kızım

Bugün itibari ile artık resmen ilkokul mezunusun. Eğitim ve öğrenim hayatında umarım pek çok mezuniyetini daha birlikte kutlayacağız. Her ne kadar pandemi sebebi ile öğretmenine vedanı ve mezuniyet kısa bulusmanızı zoom üzerinden yapsak da, öğretmeninin elinden karne almak ve mezuniyet törenine katılmak gibi bizi güzel anılar bırakacak fırsatları kaçırsak da gene de bugün güzel bir gün. Biraradayız, sağlıklıyız, sen hayatının ilk önemli kilometretaşlarından birini başarı ile geçtin. Dört sene boyunca verdiğin tüm emekler, küçücük ellerinle yazı yazmayı ve okumayı öğrenmen, matematikle tanışman, seni eğitimli bir insan olma yolunda ilerletecek temel adımlar. Canım kızım emeklerine sağlık seni çok seviyoruz…

9 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

İlk arkadaş yatılısı:)

Sevgili Kızım Selin

Dün gece ilk defa bir kilometretaşı olarak senin bir arkadaşında yatılı kalmana izin verdik. Daha önceki yıllarda ailemiz dışında sadece bakıcı ablanın doğumgününde 1 kez onda yatılı kalmana izin vermiştik çok ısrar ettiğin için onda da küçüktün ve babanla ben seni merak etmekten sabahı sabah etmiştik. Bu kez ise zaten arkadaşını ve ailesini de yakından tanıdığımız için içimiz daha rahattı ama yıllar sonra karı koca basbasa kaldığımız nadir aksamların birinde etrafta Covid-19 salgını da varken ne yapacağımızı bilemeyip bari sandalyelerimiz alıp sahilde sakin bir yerde biraz oturalım dedik. Evde işimiz de olmayınca vakit geçmek bilmedi sensiz. Meğer ne kadar hayatımızı dolduruyormussun ve seni ne kadar da çok seviyormusuz. 18 inden sonra evden ayrılırsan artık nasıl karalar baglarız bilemiyorum:(
Sen ise yavas yavas ergenlik moduna giren kişiliğinde gayet mutlu sana verdiğimiz cep telefonu kontrol aramalarımızdan rahatsz ve kısa keser modda keyfin çok yerinde ertesi gün öğlen bile eve dönmek istemedin. Sevgimiz tek taraflı kaldı anlayacağın:). Akşam arkadaşının annesi içimiz rahat etsin diye fotolarını gönderdikçe biz de bayağ eğlendik zira yüz maskesi yapma mutluluğunuz ve kardes kardes sarılıp uyumanız arkadaşınla bizim sana sağlayamayacağımız keyif anları. Umarım hayatın boyunca seni seven ve mutlu anılar biriktirdiğin pek çok arkadaşın ve dostun olur.

foto

foto2

9 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Ağva’da

Covid-19 nedeni ile 2 ayı askın bir süredir, Istanbul’daki doğru dürüst balkonu bile olmayan evimizde gerçekten ailecek sıkıştık kaldık. Hem ev işleri, hem tüm gün tam zamanlı çalışmaya çalışmak, hem senin uzaktan okul ve derslerine destek olmak gerçekte yorucu oldu. Bir yandan sağlıklı olduğumuza, evde kalabildiğimize ve çalışmaya devam edebildiğimiz için maddi sıkıntı çekmediğimize şükretsek de, insan doğası gereği 24 saat 100 kusur metrekare bir evde kalmaya gerçekten zor dayanıyor. Hele bizim gibi gezmeyi seyahat etmeyi çok seven bir aile için. Şehirdısına 1 saat uzakta oturan anneanneni bile gormeye gidemediğimizden, şirketim de tüm birleştirilmiş resmi tatillerde ara günleri de yıllık izin sayınca evde oturarak yıllık iznimi tüketiyor olmak bende dönüm noktası oldu ve bu kadar yeter deyip ailecek minimum risk alacağımız ama ruhumuzu da biraz iyileştirebileceğimiz istanbul içi bir mekan arayışına girdim. Kardeşimin tavsiyesi, benim araştırmacı seyahat sever ruhum bir araya gelince Ağvada mustakil bunglavu, bahçesi, verandası olan şirin bir butik otel bulduk ismi gibi şirin Nehir Perisi Otel .Mustakil bungalov nehrin karsı tarafında olduğu için otelin diğer binalarından ve restoranından izole olmak ama ihtiyaç olunca da kayıkla karsıya geçebilmek gerçekten çok keyifliydi. Burda geçirdiğimiz 2-3 gün gerçekten bize iyi geldi. İnsanın doğaya ağaca, çimene ne kadar ihtiyacı var tekrar anlamış olduk. Umarım ileride bize de bahcelik tek katlı mustakil bir evde yaşamak kısmet olur.

Ağva, Yurt içi Geziler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Tablo canlandırma

Sevgili Kızım

Okuduğun okul çok eğlenceli bir proje olarak sanat dersinde gördüğünüz tablolardan birini canlandırmanızı istediğinde biz de resimlere bakıp evdeki imkanlarla canlandırabileceğimiz en uygun tabloyu seçtik. Pierre Auguste Renoir’in “Piyano Başında Kızlar” tablosunu ne kadar benzetebilmişiz sence?

9 yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Salgında evde kalmak

Sevgili Kızım

Ileride umarım sağlıkla büyüdüğünde ve sitendeki yazılarımı okuduğunda bu dönemleri geçmişte kalmış ama insanların da pek çok konuda ders çıkardığı bir dönem olarak hatırlarsın. Bu dönem biz de her aile gibi evde kalıp, hem çevredeki insanları hem de kendimizi salgından korumaya çalışıyoruz. Temizliğimize olabildiğinde dikkat ediyor, yemeklerimizi evde pişirmeye özen gösteriyoruz. Sen uzaktan okul derslerine, biz işlerimize çalışırken, bir yandan da arkadaşlarından ve açık havadan uzak kaldığın için olabildiğince seninle aktivite yapmaya çalışıyoruz. Özellikle baban bu konuda daha başarılı. Yeni evimiz balkonsuz, sitede olmayan bir apartman dairesi olduğu için açıkçası evde kalmak bizi daha fazla bunaltıyor. Bu donemi şehir merkezinden daha uzak ama bahçe katı veya mustakil evlerinde geçiren ailelere özenmiyor değilim. Sen de babanla saksılara çiçek dikerek, kitap okuyarak, uno vb oyun oynayarak, teyzenin kedisi Bıdığı arada severek ve tabi ki kısmen de tablet kullanarak bu dönemi atlatmaya çalışıyorsun. Şu dönemde muhtemelen pek çok aile gibi biz de elektronik kullanım sürelerini biraz arttırmak zorunda kaldık ama bu kek, pasta yapmak gibi aktiviteleri de bir yandan yapmamıza engel değil. Henüz 9 senelik kısa hayatına ülkemizde yaşanan depremler, suriyeden gelen mülteciler ve savaşan komşu ülkeler, salgın gibi pek çok travmatik olay sığdırmış olsan da şimdilik durumu olgunlukla ve olabildiği kadar iyi idare ediyorsun. Bu süreç ne kadar uzar bilinmez ama umarım insanların hem beden hem akıl sağlıkları çok fazla etkilenmeden ülkemizde ve dünyada daha güzel günleri görmek kısmet olur. Ayrıca bu yıl Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100 yılı ve 23 nisanı okulda değil evde ve arkadaşlarından uzakta kutlayacaksın. Ama gene de kutlu olsun 23 nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı!!!

78aebefd-688a-470e-951b-ea152ce1284f

IMG-7191

9 yaş kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Covid-19 Günleri

Sevgili Kızım
Bu güne kadar sitene hep hayatının keyifli kilometretaşlarını yazmaya çalıştım. Dedeni ve babaannemi kaybetmemiz dışında da sen doğduktan sonra çok şükür kötü bir olay yaşamadık. İçinde bulunduğumuz günleri keyifli olmasa da bir kilometre taşı olarak sitene yazmak istedim zira çok değişik bir döenmden geçiyoruz. Önce Çin’de başlayıp sonra tüm dünyaya yayılan Covid-19 salgını ülkemizde de yayıldı ve biz çok farklı bir yaşam şekline evrildik. Öncelikle çok şükür ki evdeyiz ve birlikteyiz. Internet üzerinden yapılabilen bir işimiz olduğu için baban da ben de şanslıyız. Okulun uzaktan eğitime geçti ve çok da iyi uygulamalarla sizleri destekleyip evde kalmanın olumsuz etkilerinden minimum etkilenmeniz için uğraşıyorlar. Ev işlerini birlikte paylaşıyor yapıyoruz bu dönemde bakıcı ablanın da doğal olarak evde kalması gerekti. Açıkçası ilk haftalar sürekli seninle vakit geçirmek ve hayatı yavaşlatıp fiziken dinlenmek beni olumlu etkiledi. Ancak süreç uzadıkça ve hasta insanların haberlerini aldıkça tabi ki moral ve motivasyonumuz azalıyor. Yine de bu süreci şimdilik en hafif yaşayan ailelerden biriyiz sanırım. Bale kursunun bile online derse geçmesi seni motive etti. İnsanların bazı konularda önyargıları kırıldı ve teknoloji kullanımları arttı. Sokağa çok az 15-20 dakika çıktık yürüyüş için çıktık ilk zamanlar artık onu da pek yapmıyoruz mecbur kalmadıkça. Bu yıl okul dönemini bu şekilde arkadaşlarınızı ekrandan görerek kapatacaksınız sanırım. Umarım salgın etkileri azalır hayat en kısa sürede normale döner ve biz gene açık havada sevdiklerimizle bolca görüşme fırsatı buluruz.
bale

9 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Bale’ye dönüş

Sevgili Kızım Selin

2020 Subat ayında daha once 2 sene devam ettiğin ve ara verdiğin baleye kendi isteğinle dönüş yaptın. Açıkçası ben çok mutlu oldum. Çünkü biz küçükken böyle imkanlarımız yoktu ve bu tip spor dans hareketlerinin ileride vücut sağlığın için de çok faydalı olacağı muhakkak. Seni küçük bir değerlendirmeye alıp uygun seviye sınıfa yerleştirdiler. Tekrar Tansağ Türk akademiye gidiyorsun. Daha once yıl sonu gosterisine katılamamıstık street jazz dersi alırken Amerika tatilimize denk geldiği için. Bu yıl umarım gösterine katılabiliyor olacağız. Umarım dans da müzik gibi hep hayatında olur.

9 yaş, Kilometretasları kategorisine gönderildi | Yorum yapın