2013 Temmuz

Temmuz ayında neler yapmışız sevgili kızım:

– Bir haftasonu Emirgan korusuna gittik: Ailecek kahvaltı yaptık,  parkta gezdik, göle baktık, heykellerin üzerine çıktık.

– Benim doğumgünümü ve babanla 8. evlilik yıldönümümüzü kutladık:  Bu sene ramazan da olması sebebi ile doğumgunumu ve evlilik yıldönümümüzü çekirdek aile olarak çok sade bir şekilde kutladık. Aslında önemli bir yaşa 35 yaşıma bastım sevgili kızım. Ne demişler dante gibi ortasındayız ömrün. Bu yaş konusunu düşününce keşke seni daha erken doğursaymışım diyorum. Doktorayı bahane edip de bu kadar beklemeseymişim. Ama ne yapalım herşey kısmet işi ve herşeyde bir hayır vardır diye düşünürüm ben. Geç oldu ama güç olmadı di mi sevgili kızım:)

– Sen 5. hastalığa yakalandın: Bu yeni nesil hastalıkları anlamıyorum ben.  Yok 5. hastalık yok 6. hastalık. Bizim zamanımızda yokmuydu bilmem. Önce sana 4-5 gün süren bir ateş musallat oldu. Sonrasında da kırmızı döküntüler. Tabi biz babanla çok üzüldük yorulduk ama sen her zamanki gibi çok dayanıklıydın benim sevgili kızım. Hele döküntü aşamasında görüntün çok kötü olmasına rağmen keyfin çok yerindeydi. Beni tek üzen hastayken seni bırakıp işe gitmek zorunda kalmak oldu.

– Öykü ablan ailesiyle bizleri ziyarete geldi. Beraber boğaziçine gittik ve çok keyifli vakit geçirdik.

 

32. Ay kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Yılsonu gösterimiz…

Sevgili Kızım ilk gösterisini yaptı bu sene. Önce afrikalı, sonra kaptan ve son olarak da tütülü bir dansçı oldu. Gösteri tam bizim tatilimizin bitimine denk geldiği için gösteri kıyafetlerini bulmak sevgili teyzene düştü. Kaptan şapkası konusunda da sevgili anneannen imdadımıza yetişti. Zira 2.5 yaşındaki senin gibi minik bir kız için hiçbir kostüm mağazasında kaptan şapkası bulamadık:) Hal böyle olunca, becerikli anneannen, aldığı beyaz bir şapkaya kaptan arması dikip sorunumuzu halletti. Gösterini izlemeye, anneanne, büyükanneanne, melike ablan ve babanla ben geldik.  Dilara ve dilan ablan da oradaydı. Benim doktora mezuniyetimden hemen sonraki gün gösterin olması büyük bir şans oldu. Kalabalık bir izleyici kitlen vardı:) Bence ilk gösterin için oldukça profesyonel ve başarılıydın. Öğretmeninin sana gösterdiği hareketleri çok güzel yaptın. Bizi mest ettin canım kızım. Hep böyle başarılarının devamını görürüz umarım.  

31. Ay, İlk Günler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Çıralı’da

Bu sene  aylar öncesinde yaz tatilimizi Çıralı’da yapmaya karar vermiştik. Bu bölge temmuz, ağustos aylarında çok sıcak olduğundan haziran ya da eylül sanırım en güzel dönemler tatil yapmak için. Çıralı’nın sakin ve denizi güzel bir yer olduğunu daha önce arkadaşlarımızdan duymuştuk. Bu sene ilk defa artık koşuşturmalı bir yurtdışı kültür seyahati değil de, sessiz ve sakin bir deniz tatili yapmak istediğimiz konusunda yorgun bedenlerimiz ve beynimiz hemfikir olunca Çıralı’yı deneyelim dedim. Daha önceki yazılarımda bahsettiğim Kıbrıs tatilimiz ise daha sonradan planladığımız ve araya sıkıştırdığımız kısa bir kaçamak tatil oldu.

Baban her zamanki gibi tatil organizasyonunu bana bıraktı. O kadar ki kalacağımız yer hakkında bile uçağa bindiğimiz ana kadar en ufak bir fikri yoktu. Buna aşırı ilgisizlik mi, eşinin tercihlerine aşırı güven mi desem ne desem bilemiyorum:) Kalacağımız yer konusunda da internetteki araştırmalarım sonucunda Myland Nature‘da karar kıldık ve gerçekten memnun kaldık. Yeşillikler ve limon, portakal ağaçları arasındaki ahşap bungalovumuz ve hemen önündeki teras ve hamak dinlenip keyif yapmak için birebirdi. Bizim geldiğimiz dönem henüz okulların kapanmadığından mıdır yoksa bizim Türk insanının tatil anlayışı biraz farklı olduğundan mıdır bilinmez, Çıralı’da konaklayan misafirlerin büyük bir çoğunluğu İngiliz, Alman, Rus vb. yabancılardan oluşmaktaydı. Kendi ülkemizde böyle güzel ve yeşil alanların kıymetini umarım daha çok biliriz.

Selin için özelikle sabahları yoga dersi yapılan büyük salonda koşturmak çok büyük bir keyif oldu. My Land ‘de çalışanlar da en az sahipleri kadar sıcak insanlardı ve Selin’le bol bol oynadılar. Hal böyle olunca bizim de arada sırada Ulaş ile dinlenme fırsatımız oldu. Kuş sesleri, limon, portakal ağaçları, bisikletle yapılan kısa geziler, Ulupınar ve yanartaş gezilerimiz tatilimizden akılda kalanlar. Bu arada bir uyarı yapmakta fayda var. Çıralı’da sahilde kumlu alan çok olmasına rağmen, denize yakın olan kısım ve denizin sığ olan kesimleri taşlı. Bu sebeple terlik ya da deniz ayakkabısı kullanılabilir. Selin çıplak ayakla taşlarda gayet rahat yürüdü ama ben biraz zorlandım açıkçası. Öte yandan denize girdikten sonra yemyeşil bir dağ manzarasına karşı yüzmek ayrı bir keyif.

 

31. Ay, Çıralı, Geziler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin BUMED Çocuk Şenliğinde

26 Mayıs’da ilk kez BUMED çocuk şenliğine katıldık. Daha önce Boğaziçine haftasonları çimen keyfi yapmak için birkaç kez gitmiştik ama ilk kez çocuk şenliğine katılalım dedik madem sen bir büyüdün artık:)

Şenliğe katılmadan daha önce varlığına hiç dikkat etmediğim güney kampus içindeki kreşin bahçesindeki parkta  oynadık biraz. Muhtemelen kreş çalışanlar için yapılmış orada okuyan çocuklar çok şanslı bence. Biraz babanla çimenlerde futbol oynadın ve bu konuda çok başarılısın. Şenlikteki palyaço, parmak boyası, balonlar, dondurmalar ilgini çekse de günün asıl bombası yemek yemek için gittiğimiz BUMED’ de çocuk havuzunu gorup havuz diye tutturman oldu. Hal böyle olunca şenlik alanı kısmında ayrılıp sana spor tesisinden bir havlu bulup bezle sonra da külotla bir güzel çocuk havuzuna soktuk. Biz de kenardan seni keyifle izledik. Çocuk olmanın en güzel yanı bu olsa gerek. Aklına eseni istediğin zaman, istediğin kılıkta (bkz. fotolar:)  yapabilmek ve insanların seni bunun için yargılamaması.

İlk Günler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

3. Anneler günü

Sevgili Kızım

Bu sene 3. kez anneler günümü birlikte kutladık. Bu yıl herşeyin biraz daha farkındaydın. Anneler gününün tam anlamını bilmesen de ilk defa “anneler günün kutlu olsun” diyerek anneler günümü sözlü olarak kutladın. Beni kapıda okulda kendi ellerinle yaptığın çiçekle karşıladın. Bir de kart hazırlatmışlar okulunda sana üzerinde el izi olan. Ne kadar mutlu oldum anlatamam. Benim biricik kızım inşallah senin de ilerde çok ama çok seveceğin bir evladın olur anne olmanın keyfini yaşarsın. Melike ablanında anneler gününü kutladık ona da çiçek verdik çünkü onun da üzerinde çok emeği var.

Gelelim Mayıs ayı Aktivitelerine:

– Bu ara yapboz fanatiği oldun sürekli yapboz yapıyorsun

– Okul günlerin keyifle devam ediyor

– İlk defa servise binip okul gezisine katıldın arkadaşlarınla.

30. Ay kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Kıbrıs’ta

Dedik ki biz anne kız mart ayında ufak bir tatil yapıp dinlendik ama babamız yapamadı. E hal böyle olunca 1 mayıs tatilini fırsat bilip annem bir de babamla gideceğimiz bir tatil organize etti. Babam ve ben Kıbrıs’ı görmemiştik ama annem daha önce teyzemle görmüştü bu sebeple mayıs ayında hava daha sıcak olur en azından denize birazcık gireriz diye tercihimizi Kıbrıs’tan yana kullandık. Kalabileceğimiz yerler arasında da bize göre en yeşil olan oteli tercih ettik Merit Cyrstal Cove. Kumsalı olması, açık havada çocuk parkı olması, ponylere binebileceğin bir klübü olması çocuk dostu bir otel olduğu imajı verdi ki bu nimetlerden bolca faydalandık. Ayrıca sezon tam açılmadığı için otelin çok kalabalık olmaması çok keyifli vakit geçirmemize sebep oldu. Otelde ağırlıklı çocuklu rus turistler kalıyordu. Ben de ilk defa farklı bir dilde konuşan çocuklarla arkadaş olmaya çalışıp sonra “anne ben ne söylüyorlar anlamıyorum?” dedim. Uçağa ilk defa etrafında olup bitenlerin farkında olarak bindim ama kalkış ve iniş sırasında kemer takmak konusunda bir türlü ikna olamadığım için gene annemin kucağında bebek kemeri ile yolculuk ettim. Tatilimizin benim için en keyifli anları:

– Tchibo’dan aldığımız kum oyuncağı setiyle deniz kıyısında oynadığım zamanlar

– Açık havada serin ve yeşillik bir alanda öğlen uykusu uyumam

– Akşam yemeğinde tanıştığım diğer çocuklarla koşuşturman ve havuz kenarındaki kurbağaları incelemem

– Pony ata bindiğim ve 1 aylık bebek ponyyi sevdiğim zamanlar.

– Çocuk parkında sallandığım zamanlarda annemin öğrettiği “uçacaksın uçacaksın havalara uçacaksın, ayağını yerden kesecem senin kalbime konacaksın” şarkısını söylemem:)

(not :  annemin hiç tarzı olmasa da bu gülben ergen şarkısının sözleri salıncakta havalara uçarken pek bir anlamlı geldi bize:)

– Asansör düğmelerine bastığım (görmemişim biraz malum bu devirde hala 5. kata merdivenle çıkılan  bir apartmanda yaşıyorum) ,  oda kapısını kartla açtığım zamanlar:)

Kısa tatilimizin son gününde Kıbrısın kültürünü de tanımadan dönmek olmaz diyerek bir tura katıldık ve Lefkoşa (Barbarlık müzesi, sınır kapısı), GaziMağusa (Lala Mustafa Paşa Camisi, Maraş Sınır Bölgesi), St. Barnabas Manastırını gezdik. Turdaki en minik katılımcı benim bu sebeple herkesin ilgi oldağı oldum. Bazen uyudum, bazen pusette etrafa bakındım ama dondurmamı yerken keyfim çok yerindeydi:)

 

30. Ay, Geziler, Kıbrıs kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selinden İnciler

Eyvaaah ! (Duvardaki çıkartmalardan biri düşer)

Anneciğim benden korkmana hiç gerek yok ??

Pepe saati gelmiiiiş, gelmemiş babacığım. (Boş  bir anında)

Evladım ???

Sen giiiit annemin yanına giiit (Selin banyoda elini sabunlayıp suyla oynarken babası keyfini bozmasın diye postalıyor aklınca:)

Bak baba traş oldu

Büyüyünce bende traş olucam

 

Tamam Tamam sustum (Eller önde)

Şaka yaptım şaka

Baba: Nerden öğrendin bunu

Ko-0la-laan (Keloğlan) (Yer : Banyo)

Ama sen bizimle gelme (Hunger’da ki abisine) orası benim evim, senin evin değil .
Sen çok büyüksün, anne de çook büyük ama ben büyük değilim. Siz büyüksünüz ama ben değilim.

Repertuvarımız;
Yağmur yağıyor, seller akıyor …

Bir gün bir gün bir çocuk…

Küçük kurbağa …

Ali baba ..

Pazara gidelim …

Arkadaşım eşşek …

Hav ay vandır vat yu ar ap ebooov dı sıkay

Tavşanım pabuçları eskimiiş, yırtılmış, tavşanım ağlar, tavşan bana baksana, tiki tiki yapsana, tiki tiki yapsana

 

 

İlk Günler kategorisine gönderildi | Yorum yapın

Selin Tatil’de

Teyzenin yıllık iznine dahil olup birlikte 1 haftalık çok güzel bir tatil yaptık sevgili kızım. Ne kadar iyi geldi anlatamam.

Gelelim neler yaptık kısmına senin gözünle tabi:

– Düzce’ye giderken mola için her zamanki gibi İzmit’e anneanneme uğramıştık ki bizi evde minik civcivler bekliyordu bir karton kutu içerisinde. Sen tabi büyülenmiş gibi onları izledin yarım saat.

– Düzce’de anneannen ve dedenin yemyeşil bir alanda yaşamasını fırsat bilerek gezintiye çıkıp çiçekler topladın annene hediye ettin.

– Termal tatil için gittiğimiz Sarot Otel‘de havuz keyfi yaşadın kollukla, simitle yüzdün. Otelin lobisinde scooterla keyifle gezdin.

– Abant’ta kozalak topladın , gölü görüp “Anne bak deniiz” dedin..

– En önemlisi de bol bol temiz hava, oksijen, yeşillik gördün ve bol bol sevildin büyük anneanneler, dayılar, babaanneler, teyzeler hepsi seninle ilgilendi

29. Ay, Düzce, Geziler, Mudurnu-Abant kategorisine gönderildi | 1 Yorum

2.5 yaş doktor kontrolümüz

Yeni ve bize göre çok daha kafa dengi doktorumuz Selçuk Uyguçgil ile 2.5 yaş kontrolünü gerçekleştirdik. Genel olarak çok keyifli bir muayene geçirdiğini söyleyebilirim ki doktorumuz sana yıldız çizmek istedi. En son aşı kısmını saymaz isek gayet rahat bir muayene geçirdik. Aşı sırasında bile kucağımda uslu uslu oturdun sadece hepatit aşını olduktan sonra “annne kolum çok acıyoooo” diye ağladın doğal olarak.

Efendim gelelim değerlerimize….29. Ay itibari ile 11.800 kg sın ve  87.5 cm boyun var. 25 percentilde devam ediyorsun büyüme eğrine. Sonra doktorumuz sırayla benim ve babanın boylarını ölçtü ve senin gelecekteki boyunu 1.63 olarak tahmin etti. Bu arada benim senelerdir 1.62 olan boyumu 1.60 ölçmesi hele hele babanı 1.74 cm ölçmesi bizi bayağı bir şoka uğrattı. Benim kişisel tahminim ise senin bir miktar daha uzun olacağın yönünde 1.65 gibi mesela. Zira annen kendi ailesinin en kısa fertlerinden biri. Dedemiz 1.80 kusur teyzen 1.70 civarı annenannen bile anneden uzun o derece. İnşallah onlara çekersin sevgili kızım ne diyeyim:) Ama en önemlisi senin sağlıklı ve mutlu olman yoksa boyun tek başına bir önemi yok tabi ki..

Muayenenin en keyifli kısmı doktorun senin yaz kıs bol bol dondurma yemene izin vermesi oldu. Bir de uyku saatini daha erkene çekmemiz için bize ciddi tembihte bulundu. Öyle ki senin boyunun uzaması için özellikle gece 12 de derin uyku kısmına geçmiş olman çok önemli imiş. Genlerin dışında iyileştirebileceğimiz %20 lik kısım için elimizden geleni yapacağız inşallah. Senin yüzme ya da jimnastiğe de başlatabileceğimizi söyledi bu konuda da hızlıca aksiyona geçeceğiz:)

29. Ay kategorisine gönderildi | 2.5 yaş doktor kontrolümüz için yorumlar kapalı

Playhouse Günleri

Sevgili kızım okulunda çok güzel günler geçiriyor. Müzik dinliyor, dans ediyor, resim yapıyor vs.

28. Ay kategorisine gönderildi | Yorum yapın